Ana içeriğe atla

KEMAL BEY'İN İDAMI, 'UTANÇ GÜNÜ' OLMALI

Boğazlıyan Kaymakamı Kemal Bey'in başına gelenler, 'her Türk evladının' bilip ders alması gereken 'çok önemli ibret levhalarından' biridir.

Kemal Bey, Birinci Dünya Harbi esnasında 'tehcir kararını' yerine getirirken sorumluluk alanındaki Türk ahaliyi 'muhtemel bir katliamdan' kurtarması yüzünden komitacıların en önemli hedeflerinden birisi haline gelmişti.

Ermeniler, 'kendi devletinin' eli, onun kellesini almayı kafaya koymuşlardı.



Kemal Bey, mütarekenin imzalanmasının ardından İstanbul'a ayak basan işgal kuvvetlerine 'şirin görünmek' isteyen teslimiyet hükümeti tarafından 'görevinden azledilerek' apar topar mahkemeye sevk edildi.


İlk yargılandığı Konya İstinaf Mahkemesi'nde suçsuz bulunarak beraat etti.

Ancak, efendilerine 'kurban vermeye' kararlı olan iş birlikçiler, Kemal Bey'i tevkif edip İstanbul'a getirterek Divan-ı Harb'in karşısına çıkardılar.

+ + +

Kemal Bey'i yargılamak üzere 'seçilmiş' kişilerden 'düzmece' bir mahkeme kuruldu.

Yargılama başlamadan önce davanın savcısı ve iki mahkeme üyesi 'kanaatlerini' önceden açıkladıkları gerekçesiyle görevden el çektirildi.

Babası Arif Bey, bütün çabalarına rağmen koca şehirde 'oğlunu savunacak' bir avukat dahi bulamamanın çaresizliği içindeydi.

"Tedbirsizlik sebebiyle Ermeni vatandaşların ölümüne sebebiyet vermek" ile itham edilen Kemal Bey'in muhakemesi tam bir Ermeni şovuna dönüştü.

Komitacılar tarafından yönlendirilen yalancı şahitler, Kemal Bey'e yönelttikleri iftiraları öyle bir noktaya taşıdılar ki olup bitenlere daha fazla katlanamayan Divan-ı Harp Reisi Hayret Paşa görevinden istifa etti.

Yerine atanan Nemrut Mustafa Paşa, 'vazifesini' ifa etmekte hiç tereddüt etmedi.

Alelacele yapılan bir iki celse sonunda Kemal Bey hakkında 'idam kararı' verildi.

+ + +

Kemal Bey, 10 Nisan 1919 tarihinde tutuklu bulunduğu Bekirağa Bölüğü'nden alınarak, Beyazıt Meydanı'na getirilirken, ömrünü hizmetine adadığı devleti tarafından 'idam edileceğine' bir türlü inanamıyordu.

İstanbul Üniversitesi rektörlük makamı olarak kullanılan küçük binanın önüne güpegündüz kurulan idam sehpasının etrafı, İstanbul'un çeşitli semtlerinden akın eden Ermeniler tarafından ablukaya alınmıştı.

İngiliz ve Fransız askeri birlikleri de binanın önünde nöbet tutuyorlardı.

Sandalyesi tekmelenmeden önce 'son sözü' sorulan Kemal Bey şöyle haykırıyordu:

- "Ben bir Türk memuruyum. Aldığım emri yerine getirdim. Vazifemi yaptığıma vicdanım emindir. Yemin ederim ki ben masumum. Borcum var, servetim yok. Üç çocuğumu, millet uğruna yetim bırakıyorum. Ecnebi devletlere yaranmak için beni asıyorlar. Eğer adalet buna diyorlarsa, kahrolsun böyle adalet."

+ + +

Az sonra Kemal Bey'in cansız bedenini beyaz bir kâğıt gibi sehpada sallanırken gören Ermeniler, yerlerde tepinerek 'sevinç çığlıkları' atıyorlardı.

Kemal Bey'in naaşını toprağa veren tıbbiyeli gençler ise şu şekilde ant içiyorlardı:

- "Kemal Bey. Sen, şu anda toprağa verdiğimiz bir çiçeksin. Orada büyüyecek, dalların o kadar dikenli olacak ki seni bu akıbete layık görenlerin hepsini paramparça edecek. İntikamın behemehâl alınacak."

Kemal Bey'in şehadetinden sonra açılan vasiyetnamesi, şu cümleler ile bitiyordu:

- "Allah bu millete ve memlekete zeval vermesin. Fertler olur, millet yaşar. İnşallah Türk milleti ebediyete kadar yaşayacaktır."

Ermenileri memnun etmek için İstanbul'daki 'teslimiyet hükümeti' tarafından idam edilen Kemal Bey, Anadolu'da kurulan 'millî hükümet' tarafından, 14 Ekim 1922 tarihinde çıkarılan bir kanunla 'Millî Şehit' ilan edildi.

+ + +

Bir zamanlar 'yaklaşık 500 bin Türk evladını' katleden, Talat Paşa, Cemal Paşa ve arkadaşlarını kurşunlayan, daha sonra '50'ye yakın diplomatı' şehit eden ve Hocalı'da soykırım yapan Ermeniler, azgınlıklarını aynen devam ettirerek 24 Nisan tarihini 'soykırım günü' olarak anıyorlar.

Kemal Bey'in şehadet şerbetini içtiği 10 Nisan tarihi, 'utanç günü' ilan edilmedikçe Türk tarihindeki bu 'kara leke' asla ortadan kalkmayacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Medyan (Ortanca) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Nerelerde Kullanılır?

Medyan işlemi olasılık hesaplamalarında sıkça kullanılan bir sayı dizisinin ortalamasını hesaplamak için alternatif yöntemlerden bir tanesidir. Ortanca medyan işleminin diğer adıdır. Matematiksel olarak medyan işlemi bir sayı dizisi küçükten büyüğe sıralayarak ortada kalan elemanı medyan değeri olarak belirleme işlemidir. Örnek verecek olursak: 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5 serisi sıralanırsa 1, 1, 2, 2, 3, 4, 5, 5, 5 serisi elde edilir. Bu seri 9 elemanlı olduğundan ortadaki, yani 5. eleman (medyan) olacaktır. 5. eleman 3 sayısıdır. Yani ortanca değeri 3'dür Eleman sayısı tek sayı olan bir seride medyan değerin sırasının hesaplaması şu şekilde formüle edilir. Medyanın Sırası = (Eleman Sayısı + 1) / 2 Bu formülü yukarıdaki örneği uygulayacak olursak; Medyanın Sırası = (9 + 1) / 2 = 5 Veri serisi eleman sayısı bir çift sayı ise bu durumda serinin 2 medyanı olacaktır. Örneğin 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5, 4 serisi sıralandığında 1, 1, 2, 2, 3, 4, 4, 5, 5, 5 s

Ağaçlar Kireçle veya Badana İle Neden Boyanır?

Ağaçlar kireçle boyanmasının veya badana yapılmasının hem çevreye hem de doğaya, ağaçlara faydası var. Bu makalede bu geleneği enine boyuna tartışmaya çalıştık. Ağaca zarar veren mikrop ve bakterileri öldürür. Ağacı çok aşarı soğuk havalarda ve çok aşırı sıcak havalarda korur. Ağacın çürümesini ve kurtlanmasını önler. Ağacın gövdesinin alabileceği zararları en az düzeyde düşürmeyi sağlar. Hoş, güzel, hijyenik, temiz pırıl pırıl bir görüntü oluşturur. Ayrıca çok sıcak havalarda da ağacı yanmaya karşı korumak. En büyük etkisi soğuk havalarda ağacı don vurmalarına karşı korumak . Küresel ısınma göz önüne alındığında mevsim değişiklikleri ani don, ani ısı artışları ve azalışları sonucunun doğuracağı etkenler için yararlı etkin bir yöntem. Gövdeden obur dalların çıkmasını azaltmak için sürülür. Kireçleme ağaçları güneş yanığından korumak için yapılıyor. Ağaçlar da güneşten yanabiliyorlar. Bu arada odun dokudaki gözenekleri doldurarak kapattığı için, zararlıların yuv

Azərbaycan Dilində Vurğu Qəbul Etmeyen Şekilçiler

Sözlərdə hecalardan birinin digərlərinə nisbətən daha qüvvətli deyilməsinə heca vurğusu deyilir. Üzərinə vurğu düşən hecaya isə vurğulu heca deyilir. Azərbaycan dilində vurğu adətən söz sonuna düşür. Söz şəkilçi qəbul ederkən vurğu adətən şəkilçinin üzərinə keçir. Məsələn: çiç ə k - çiçəkl ə r - çiçəklərd ə n məkt ə b - məktəbl i - məktəblil ə r - məktəblilərd ə n Buna baxmayaraq dilimizdə bir sıra şəkilçilər var ki onlar vurğu qebul etmirlər. Bu məqalədə Azərbaycan dilində vurğu qebul etməyən şəkilçilər incələnəcək ve bu şekilçilərin hansı hallarda vurğu qebul edib hansı hallarda vurğu qebul etmediyi araşdırılacaqdır. Eyni zamanda bildirmək istəyirəm ki vurğu ilə bağlı daha geniş və ətraflı məlumat üçün Azərbaycan Dilində Vurğunun Praktik Məsələləri adlı məqaləyə də nəzər yetirə bilərsiniz.  1. İsimlərdəki şəxs(xəbərlik) şəkilçiləri Məsələn: müəli'məm müəli'msən müəli'mdir müəli'mik müəli'msiniz müəli'mdirlər Qeyd: -dır4